7те албума, които бих взел с мен на самотен остров

Приемам предизвикателството на принц Юки (князе, за мен винаги ще си си принц :) ) и ще опиша албумите, които бих взел с мен на самотен остров. Както е написал и Сталик, в крайна сметка те ще са нещата, които аз ще си слушам, та ще си позволя да съм дълбоко повърхностен и откровено егоцентричен и да взема това, което мен би ме направил щастлив.


Напърво място слагам Dido - Rent for life. Това е един от малкото албуми, които настоях да го имам на оригинално дискче, а не на нещо неопределено от близката сергия. За пръв път се запознах с творчеството на Dido, след като няколко съученика ме запознаха с култовото за рапърите парче на Eminem feat. Dido - Stan и заинтригуван от неодобрението на брат ми, се престраших да прослушам албума й, въпреки рецензията му ("Посредствен, Скучен") и моментално се влюбих.


На второ място е Matt Pokora с дебютният му албум Showbiz. Дълго се чудих него или втория албум, Player, но предвид, че Матю се превърна в мой кумир веднага щом залепих поглед на клипа на песента Elle me controlle (тя ме контолира :)), а парчето е от първия албум, реших, че той ще е избранника. Мелодичността на R'n'B стила, макар и комерсиален, не може да да бъде пренебрегната. Да не говорим, че бийта и визията, представят Матю в една страхотна светлина, превръщайки баналното в уникално.

На трето място ще поставя една нова мания, предимно заради култовите Seventeen (They only want you when you're seventeen, when you're 21 you're no fun) и Destroy Everything You Touch, макар втората да не е то същия албум. Та избор номер 3: Ladytron - Light & Magic. И преди някой да каже нещо - да и аз... и аз вече слушам Electro - Crash.


И да не пропускаме попфолка, тъй или иначе според брат ми съм си тотален чалгар(yeah, whatever). Избора наистина е голям. Да Ивана наистина има неповторим глас, Емилия е толкова нежна, а пък Анелия е певицата, с която имам като че ли духовна връзка - някак си все успява да ме жегне. Въреки това ще взема под номер четири Преслава - Не съм ангел, защото в този албум няма песен, която да не е хитова, пък и Моят Нов Любовник си е един вид култ.

И докато сме на ориенталска вълна, определено няма как да проусна Beyza Durmaz - Koku, и макар да е турска изпълнителка, а аз да нямам и най-малка представа от турския, Бейза ме грабна с мелодичния си турски поп/рок. Песните са изключително сладки и ме кефят. За съжаление доколкото знам в България е известна единствено песента Koku, която е единствената от албума, която избива на поп фолк, но предполагам истинските ценители знаят какво да слушат :)


И така неусетно минaваме на Соул. Несъмнена моя мания там е Joss Stone. Звучене, текстове, всичко. И сигурно няма да повярвате, но за тази ми мания са виновни MTV. Да, един обед препусках по музикалните канали и попаднах на фреш предложението им и то беше Joss Stone - You had me. Песената дотолкова ме изкефи, че си я изтеглих почти веднага и в последствие си взех албума й. Та шесто място гордо взема Joss Stone със невероятният си албум Mind, Body & Soul.

Ужас! Стигнахме до номер 7. Завършека на цикъла :( Това ми отне време за преценяване, но и аз като Сталик и Принца няма да включвам албуми на Мадона, наистина прекалено много са, може даже да се направи игра: "Кои 7 албума на Мадона бих взел ако... ". Дали да не е нещо на някой наш човек от LGBT общността, например любимеца ми Jim Verraros. Или пък някоя от комерсиалните ми слабости - September, Pink, Kylie. Или пък да заложа на алтернативната музика - Coldplay, Muse.... Не. Щом нещата опират самотен остров, определено избора ми е Chambao - Pokito a Poko, защото това определено е нещото, което може да ме тонизира. Трябва да призная, че се чувствам щастливец, че бях на концерта им във Варна.

ами това е в общи линии, иначе казано няма да играя по правилата и по джобвете ще има скрити CD-та или ЦеДен-ца, както шпрехват немците. Предавам щафетата на една Фея, едно пате и на един от престрашилите да пишат в моя блог читатели, носещ при това моя псевдоним - VALBG. Само ще го замоля да постне линк към блога си тук :)

1 comments

Make A Comment
top